Hola a tots,
Ja ha finalitzat la II edició de la Marnaton Cap de Creus Cadaqués. La jornada ha estat marcada per una forta tramontana (6-7 amb ratxes de 8) que ens ha obligat a realitzar una alternativa dins de la badia (motius de seguretat).
Malgrat el canvi la jornada s'ha viscut amb intensitat, amb gairebé 400 participants en l'aigua! El recorregut ha partit de la platja de Sa Conca, sortida única, i amb un fort llarg en contra del vent s'han dirigit a la Platja Gran. Des d'aquí, cap a Els Furellons i finalment tornada a la Platja Gran. El total del recorregut ha estat de 3,8 km i el guanyador de la prova, Roger Rabassa, l'ha realitzat en 41:11 seguit de Dani Serra (guanyador de l'any passat) i de Damian Blaum. En la categoria femenina ha guanyat Esther Núñez, seguida de Mercè Oliveras i d'Imma Raurell.
Aquest any hem tornat a comptar amb la presència del nostre amic Luís Moya i molts altres afeccionats que repeteixen per segona vegada la prova.
La Marnaton Kids ha estat un èxit d'assistència amb més de 200 nedadors d'entre 6 i 16 anys. Els futurs Marnatonianos!
Finalment cap agrair a tots els voluntaris per estar al 120% una vegada més, als col·laboradors per recolzar-nos i especial esment als "palistes" per acompanyar i animar als nedadors "contra vent i marea".
Ja tenim els resultats penjats, una selecció de fotos i, en breu, el vídeo d'aquesta edició.
Una abraçada,
Equip Marnaton
Subscriure's a:
Enviar comentaris (Atom)

57 comentaris:
Hola!!! Us desitjo el major exito possible avui en una nova Marnaton, possiblement la prova de referència en llarga distància a Catalunya i perquè no aviat en tota Espanya.
He vist el part i em sona a idem Marnaton 2008, encara que veig que anuncien força 5/7 més dur que en 2008!!
Animo a tots i per favor a Jose que no se li torni a ocórrer anar contracorrent que aquest any no podré anar amb ell!
Una abraçada i felicitats a tots!
Alfonso Matínez.
Doncs efectivament, la tramuntana ha fet estralls i hem fet un trist recorregut d'uns 4km (molt em sembla ja que jo no els nedo en menys de 1h)...
Un altre any serà!!
La meva pregunta per això és: Perquè no haver fet el circuit dues vegades o algun arranjament rar per cobrir aprox la distància "oficial".
M'he pegat un madrugón de l'ostia, he conduït 2h d'anada i 2h de tornada, per després solament nedar una trista hora.
Sort que per aquí cerquita a la tarda tenim un parell de curses per cansar-me una mica.
Tant entrenar nedant para després això!!
Espero almenos que l'any que ve surti més barat als quals hem fet el paripé d'avui una estona.
I que posin un pàrquing gratuït a Cadaqués...
Escric això res més arribar a casa, igual després se'm passa el cabreig...
Estic totalment d'acord amb el comentari, la qual cosa havia de ser una prova de resistència, un repte per a molts de nosaltres.
S'ha convertit en una travessia sense interès a preu d'Or. Sóc conciente que el primer és la seguretat, però opino q el pla B (més tenint en compte la zona) ha d'estar més elaborat.
La veritat, em vaig divertir més amb els meus amics fent calella de la costa-Canet de mar (6.7 km)¿fem resistència o juguem a mullar el neopreno?
Hola a tots!
Doncs que voleu que us digui, jo la vaig nedar l'any passat i l'he nedat aquesta, i jo m'ho he passat molt bé.
No ens oblidem que aquest és el segon any i el primer amb Pla B, que hi ha coses que millorar? Segur, com tot, però l'ambient que va haver-hi fins a arribar a Sa Conca, la sortida tots, la tramontana de cara que no et permetia orientar-te, i pq no dir-ho....la festa de la nit va estar genial!!!
Pel meu el nedar contra la tramontana va ser una prova de resistència important! Que matinar, i 4h de cotxe per solament una hora de natació? Quant pensaves fer 4? :)
Hi ha gustos per a tot, això ho entenc però donades les circumstàncies i tot, jo l'any que ve repeteixo!
Cuidar-vos
La majoria d'esdeveniments esportius consagrats han nascut de la il·lusió d'un grapat d'afeccionats que un dia es van obstinar a desenvolupar la seva idea carregada d'il·lusió, bona voluntat, amor a l'esport ( i a l'esportivitat) i una quantitat ingent d'esforç i sacrifici personal, molt sovint arriesgandose econòmicament.
Aquests esdeveniments neixen es desenvolupen i finalment es consagren i La Marnatón és un més que en el seu desenvolupament està aprenent a perfeccionar-se.
Els que estimem l'esport i mai serem capaços d'organitzar un esdeveniment com aquest, sabem comprendre que moure el programa amb 400 inscrits aprox. més kids, voluntaris, barques de suport, seguretat etc...és una labor difícil quan la naturalesa decideix intervenir.
¡ANIMO! Mil grácias pel vostre esforç i allí estarem l'any que ve per gaudir del mar, de l'esport i del fiestorro!!!!
Molt ben organitzada, felicitats a tot l'equip de l'organització, al Miguel i a tota la resta i ànim per l'any vinent. Si van anul.lar el traçat inicial va ser només per seguretat. Jo repetiré l'any vinent. D'altra banda sempre és un plaer passar un cap de setmana a Cadaqués.
Abans de res felicitar-vos pel vostre esforç, atès que no és facil tenir-nos contents i menys amb aquests temps que corren. Si mes sincera enhorabona o explicar que any rere any seguirem confianzo en tot l'equip que formais la MARNATON. Podeis estar molt orgullosos del resultat i tan sol demanar-vos que no cedais en la vostra obstinació de seguir haciendonos gaudir del nostre esport favorit. Sense mes..... rebre una salutació i animo.
SALUT PER TOTHOM
Hola a tots, els content i els cabrejats,
Abans de res m'agradaria ressaltar que en Marnaton ens agrada rebre feedback, tant el bo, com el menys bo. Les crítiques constructives t'ajuden a millorar. Les crítiques àcides, mentre que es facin amb respecte, també.
De fet, l'any passat rebem molt feedback que ens ajudo a millorar aquesta edició o, almenys, intentar-ho. Que l'any passat va costar guiar-se pel recorregut, doncs aquest any el sponsor Santiveri i nosaltres mateixos hem invertit en boies inflables per abalisar millor el recorregut (llàstima que moltes estaven a la zona de Cap de Creus). A més els caiacs han sortit amb símbols de colors i, sobretot, amb les idees molt clares i una determinació encomiable (DES D'AQUÍ NOSTRA MES SINCERA FELICITACION). Que en l'arribada hi havia poc espai per als nedadors, doncs aquest any s'ha ampliat i barrat la zona perquè el nedador pogués respirar, menjar alguna cosa i comentar molt. Addicionalment s'ha moguda la zona de guardarropía perquè hi hagués més espai. Que en el briefing hi havia poc espai, doncs se li va demanar a’l Ajuntament espai a la plaça. La prova MARANTONKIDS en paral·lel. I així…
De tota manera, sabem que hem comès errors i que ens queda un llarg camí per recórrer per convertir la Marnaton en una prova de referència. Si sóc sincer, i a títol personal, fins a m'enorgulleixo de cometre'ls. Es prova i, si falla, s'aprèn la lliçó i a seguir millorant.
Sembla que el debat se centra més sobre el curt que era el mal anomenat Pla “B” que en la decisió de cancel·lar el nedar a la zona de Cap de Creus que no admet dubte.
Pel que fa al Pla “B”, en realitat D, doncs no es va poder fer el Pla C original que tenia una distància d'aproximadament 5 km. De fet, intentem el pla C, però tant en la part dreta de la badia (far de Calanans) com en l'esquerra (illa de’S Arenella i part del recorregut original) ens trobem amb ones d'1 metre i vents o ratxes de 38nusos (força 8). ¿Algú en el seu sa juico posaria un aparell de 700 persones (450 nedadors, 50 caiacs i 40 embarcacions amb la seva tripulació) en aquesta situació? La resposta és clara. Així que decidim passar al pla D que no utilitza els extrems de la badia i és molt més segur. Si haguéssim donat dues voltes al circuit per allargar els 3,5-3,8 km, s'haguessin produït molts errors i ningú hagués acabat content.
En qualsevol cas, hem pres nota de moltes circumstàncies:
- Ja sabem molt mes sobre plans alternatius
- Hem vist que cal tancar literalment la sortida, doncs l'organització pretenia donar la sortida des del mar i amb un bocinazo……… però algú s'escapo i la resta darrere
- La sortida en un sol grup ha permès fer l'esperat rio de nedadors i caiacs
- I un llarg cúmul d'aprenentatges
En breu, ens reunirem l'organització per extreure conclusions de cara a l'any que ve. Mentrestant, us animo perquè ens seguiu manant feedback.
Acabo felicitant a tots: als nedadors, als "kids", a tots els voluntaris, als sponsors i a tot el poble de Cadaqués! Gràcies!
Miguel
Hola a tots!
JO crec que l'opinió general és que es va fer el correcte. L'organització no es podia arriscar a posar en perill ni als nedadors ni a ningú del suport amb la tramontana tan forta que bufava. Que el pla B sembla que no va convèncer a tothom? doncs la veritat és que crec que s'hauria de matisar. Potser per distància sembla que 4 kms sigui poc comparat amb els 6,5 kms que la gent esperava, però com bé va dir Miguel eren uns "bons 4kms", duros per la tramontana i tambien perquè en ser una altra distància, la velocitat és diferent.
Jo vaig nedar l'any anterior i també aquest i us puc assegurar que vaig sortir més cansada en aquest que en l'anterior. Potser no sóc un referent en temps, però també entreno i li poso dedicació gràcies al super coach de Juan Rumeu.
Solament dir que va ser un plaure fer-ho, per l'ambient, per l'esforç, no sempre es pot nedar amb semblant mar, per la companyia. Cada any és una experiència nova i de les coses s'aprenen, fins i tot nosaltres, doncs en el meu cas a veure si aprenc a traçar que sembla mentida que estiuegi alli!!!
Mil gràcies per l'organització, per gaudir i a esperar a l'any que ve!!!
I Juan, per favor, ja ens diras els proximos entrenos!!
Lourdes Alsina
Efectivament, va ser una pena no nedar una mica més. Els 6,5km eren, per a molts de nosaltres que no som grans nedadors, un desafiament enorme. Els 3,7km saben a poc.
Tampoc cal ser injusts amb l'organització. En altres llocs haurien cancel·lat la prova adduint motius de seguretat, però aquí van improvisar ràpidament i ens van permetre nedar amb altres 400 participants.
La prova millorarà en la següent edició. Estic convençut que tindran un recorregut "B" de gairebé 6km si el vent torna a ser protagonista. Estic desitjant recórrer els 6,5km originals.
L'any que ve tornaré. Segur.
A l'organització de la Marnatón: Bon treball, nois. L'ambient va ser excel·lent.
Juanjo
En primer lloc, animar a l'organització a seguir,malgrat les dificultats. De fet, ojala hi hagués un calendari de marnatones, doncs entrenar tant per a una sola prova és una inversió en temps poc eficient.
Quant a què fer amb els plans B, molt senzill. Pot fer bon temps o mal temps. El mal temps pot ser per tramuntanada fort o per garbi fort. Proposo que en la web es pengin cuales serien els plans alternatius en cada cas, i a partir de quina força de vent es pren la decisió de canviar de pla. Les previsions meteo a 3 dies de vista són fiables (aquest any ja se sabia) i ajuda tant a l'organització com als correderores a decidir què fer. Potser aquest any algun nedador hagués preferit no anar a Cadaqués mentre a uns altres no els importa.
Hola, vaig estar en la 1ª Marnaton, he estat en la 2ª i intentaré estar en la propera.
Enhorabona a tots. Crec que donades les circunstacias ha estat tot un èxit el desenvolupament de la prova.
Jo m'he desplaçat des de Madrid, amb autobús, m'he pres un dia de vacances per poder arribar a temps i ha merescut la pena. No tots els dies es veu a una marabunta de persones envaint el mar de forma tan sana i divertida, bojos per nedar.
Per a qui li hagi semblat una prova descafeïnada dir-los que deurien seguir practicant molt esport en naturalesa. S'adonarien que part de la prova és saber retirar-se a temps quan les condicions així ho marquen. I si no estan disposats a entendre això és tan fàcil com anar per lliure o dedicar-se a activitats d'un altre tipus.
L'única cosa, per posar alguna pega, és el de controlar millor la sortida perquè no hi hagi una altra estampida :) i per al pla B, posats a nedar en la badia intentar ampliar la distància, encara que sé que és complicat.
Ens veiem a Formentera o en la propera Cap Creus - Cadaques, la qual cosa primer succeeixi.
Gràcies i una salutació
Juan A.
enhorabona a l'organització, crec que ho van fer realment bé. darrere de la marnaton hi ha molt esforç i lusión, que no sempre es valora
per al futur, us faig diversos suggeriments constructius:
- donada la zona i les dates, és probable que ens tornem a trobar amb condicions difícils de vent o mar, serà necessari un pla alternatiu q pot anunciar-se prèviament
- prioritzar la distància i la duresa de la prova. aquesta prova és un repte i ja està bé si les condicions l'endureixen encara més. seria una llàstima que els "màquines" deixin d'acudir i es converteixi en una una carrera dels estiuejants de Cdqs
- millorar marnaton kids: més distància i menys pares en l'aigua i fent fotos sense respectar les barreres de l'organització. per a això ja tenen les festes del poble
- Ajuntament Cadaques que aconsegueixi una rebaixa en el pàrquing per als q vénen de fora
- coordinar sopar amb algun restaurant bo i barat (menu marnatón, descompte...) per evitar aixecades de camisa (preus de Cdques)
- mantenir mateixa orquestra!
gràcies per tot i a per la propera!
L
Hola a tots!
totalment d'acord amb el comentari anterior...hi ha molt treball darrere que es juga a una sola carta...felicitats a l'organització per tot l'esforç i les ganes que poseu en l'esdeveniment...i a tots els voluntaris que ajuden amb tan bon rotllo!!!
i moltíssimes gràcies pel fiestorro que es va organitzar...i com bé s'ha dit abans...l'any que ve a mantenir orquestra!!
Fins a la propera!
Hola a tots.
Primer, m'agradaria felicitar a l'organització, als voluntaris i a tot el poble de Cadaqués que s'ha bolcat en aquesta II Marnatón. És digne reconèixer que es van ampliant els coneixements a mesura que es va adquirint experiència, i com bé comenta Miguel, s'han millorat moltes coses respecte a l'edició anterior.
Vaig a comentar alguns punts:
Efectivament, ha estat una llàstima no haver pogut realitzar el recorregut original, però és indubtable que preval la seguretat de tots, per sobre de qualsevol altra cosa. Personalment crec que sí que alguns podríem haver nedat, però entenc que el suport logístic s'hagués anat "a fregir espàrrecs" amb les condicions que havien.
El pla alternatiu realitzat, ho considero correcte. Si s'hagués realitzat més d'una volta, s'haurien barrejat els primers amb els últims, i segurament hagués estat un caos. La veritat, és que jo m'he cansat molt més aquest any, que no l'any passat amb la sortida per grups "neutralitzada" (recordem que en teoria l'any passat havíem d'anar plegats segons els grups de sortida fins al km 4,5 aprox.).
Llàstima de sortida, que ens ha enxampat a molts una mica fora de joc, però segur que no ha estat perquè no ens han explicat on havíem de posar-nos, la qual cosa passa és que alguns s'han escapat, i la resta, hem anat a remolc intentant agafar el grup. El de la sortida és un punt difícil, sobretot quan som prop de 400 nedadors. Com organitzar-la?... La idea dels colors dels capells, em sembla correcta, sempre que els més ràpids puguin sortir davant, i no s'escapi ningú!
El de nedar en contra de la tramuntana en el 1er tram fins a la Platja Gran, ha estat realment dur. El 2º tram des d'Els Furellons fins a l'arribada (tram de recorregut original), s'estava molt més protegit.
Els kayacs amb armilles indicadores, una molt bona idea, llàstima que en comptes de seguir a aquest kayac, al nedador que anava davant meu, se li ha ocorregut girar en Els Furellons una vegada passada la torre i abans de passar les segones roques, i els que ho hem seguit ens hem trobat amb només un pam d'aigua damunt de roques i eriçons, per la qual cosa ens hem destrossat les mans (i jo a més els peus en intentar posar-me dempeus i caure...), jejeje.
L'arribada es veia bastant bé. I la zona d'arribada no puc opinar si era escassa per a la gent que érem, perquè em van portar en ambulància al CAP per guarir-me les ferides.
Respecte al lliurament de premis, només comentar que crec que s'hauria d'haver lliurat primer el de la General tant masculina com a femenina, i després el de les categories. Fins i tot a la foto del Sport, han posat la de la categoria 20-29 anys en comptes de la General.
Quant a la Marnatón Kids, doncs un èxit moure a 200 nens (més els respectius pares i acompanyants) en les successives sèries. L'única cosa que intentaria jo, és posar una corchera entre les boies perquè els nens no es canviïn de "carril" i es puguin trobar els que van amb els quals vénen. És cert que en ser diferents distàncies, aquesta corchera hauria de poder-se llevar i posar en funció de la categoria que es nedi.
D'altra banda, de moment no se m'ocorre gens per comentar. Només reiterar-vos de nou la felicitació. Espero haver aportat “un granit de sorra” per a la continuació de l'èxit en successives edicions.
Una salutació,
Dani Serra
Ja ha passat la II Marnaton, enguany gimcana per la Badia de Cadaqués degut al protagonisme de la Tramuntana que amb força 6 i 7 i cops de força 8 ha fet desistir a l'organització de realitzar l'itinerari previst, pensant en la seguretat de tots. Una volta per la Badia de Cadaqués amb sortida a Sa Conca i arribada a la Platja Gran, passant-hi una vegada abans d'anar als Furellons per tornar a la Platja Gran. Aquesta volta va tenir prou estímuls, com el nedar a favor i en contra del vent, un esforç per a la tècnica dels nedadors, curt per alguns i excessiu per d'altres.
L'organització ha millorat, doncs, l'experiència et fa millorar els detalls i polir els cosetes que van sortint. Els caiacs han millorat força respecte a l'edició passada i el seu esforç és notable, ja que han d'acompanyar als nedadors i no portar el seu ritme, llaura que tot ha quedat una mica aigüalit al no poder realitzar el repte com havia de ser.
Potser quatre inconscients com jo haurien volgut nedar donis de Cala Jugadora, però, no és de rebut jugar amb la seguretat de tanta gent, i, tampoc hi paga la pena. Suposo que part de la meva inconsciència és el fet de voltar l'aventura, l'èpica a una travessia lluitant amb els elements. Per altra banda el seny em diu que bo és el que s'ha fet, encara que si s'hagués ajornat a dumenge un altre gall hagués cantat.
Esperem que l'organització comenci a pensar en l'III Marnaton, en si calç fer algun recorregut alternatiu, com sortir del Club Med, vorejar el Cap de Creus i arribar a Pot Lligat o al mateix Cadaqués.
També crec que s'hauria de millorar la Marnaton Kids, que els petits també necessites estar organitzats i delimitar bé la sortida i fer-hi una petita zona d'arribada que els petits puguin fer una fila ordenada abans de ser classificats i poder tornar amb els seus parells.
Agraït per la vostra feina i per poder compartir-l'amb vosaltres, llaura només queda començar a preparar la III Marnaton i tornar-ens a trobar a la vila més extranya on podem trobar donis de la gent més "Cool" a artistes i músics decadents, passant per estafadors convictes i uns quants bojos de la natació d'aigües obertes.
Hola,
Acabem (la meva núvia i jo) d'arribar a casa des de Cadaqués amb una mica de tristesa per no haver pogut nedar la prova original, ja que nosaltres anàvem des de Galícia amb tota la il·lusió del món (viatge amb avió Coruña-Barcelona, autobús Barcelona-Cadaqués i el mateix de tornada, hotel una nit a Barcelona, hotel a Cadaqués, etc.). Evidentment, no tenim gens que retreure a l'organització sobre la decisió presa, ens dóna pena per tot el treball que suposa organitzar un esdeveniment així i que per culpa de la metereología aquest dia concret s'hagin de canviar els plans, més quan l'endemà sí es podria haver nedat la prova. Nosaltres el diumenge vam ser en el trenecito fins al Cap de Creus i encara ens va quedar més ràbia al veure tot el recorregut original. En fi, un altre any serà....
Quant a coses a millorar, crec que ja s'han dit algunes, tenir previst un pla per a condicions "superadversas", el tema de la sortida, organitzar un menjar final de confraternización, sobretot pensant en la gent que venim de fora i no coneixem a ningú. D'altra banda, l'organització ens va semblar d'allò més professional que hem vist en travesias nadant, i us puc assegurar que hem assistit a unes quantes.
Finalment una curiositat, ¿algú ha nedat més ràpid en la seva vida com el tram arribant al "farallons" (crec que es diu així)?
Esperem ansiosos notícies de la III edició. Nosaltres seguirem entrenant.....
Salutacions des de la Corunya.
Mario i Bogna
Salutacions a tots,
Gràcies Miguel, tota l'organització Marnatón, voluntaris, acompanyants i nedadors.
És clar que la personalitat d'aquest esdeveniment es va formant i té diverses virtuts a la meva manera de veure: la bona actitud de voler millorar cada any, fer-nos gaudir del repte i de l'ambient, crear una complicitat, conèixer el mar i una mica més a nosaltres mateixos.
El proper any? estic segur que els organitzadors de Marnatón hauran après la lliçó d'aquest any i tindran diversos plans (A, B i C), amb la info disponible amb antelació quant a recorregut, logistica, sortides, etc..tot això en funció del part meteorològic.
Crec que els punts que han exposat tant l'anònim que signa com a L. com Dani Serra són molt encertats, així com el poder d'análisi dels organitzadors.
Mantenir per favor en els plans alternatívos futurs, si és possible, una porció de repte pels més experimentats nedadors, sense pujar molt el risc pels més novells. (NO ÉS FÀCIL HO SÉ)
El proper any espero estar de nou, i aquesta vegada estar més atent a les sortides virtuals i/o estampides pq em van agafar alguna cosa enrere.
Finalment, ballem fins a l'última cançó de la simpàtica orquestra... bona elecció.
Salutacions a tod@s
Nacho Ravell
Hola,
Primer de tot, gràcies per organitzar la Marnatón, s'agraeix l'esforç i la dedicació !!!
Jo també em vaig pegar el madrugón des de Barcelona per arribar a temps, i tots sabem que quan es practica un esport en la naturalesa estàs exposat a les condicions metereológicas. Tant és així que quan vaig arribar a Cadaqués tenia el convenciment que s'anava a anul·lar la carrera.....
Això no lleva que coneixent com coneixeu Cadaqués i la seva famosa tramontana, crec que el pla "alternatiu" hauria d'haver estat una mica més elaborat en general, teneindo en compte que totes les previsions metereológicas (windguru, el temps, la meteo francesa...)per al dia de la carrera coincidien des de començaments de la setmana en què anava a bufar tramontana molt forta, com així va ser...
Finalment, vam ser varis els que en l'última recta ens "xoquem" amb una barca groga pollastre que estava lligada a una boia enmig del pas i estava ocupada !!!
Jo sí nedaré la Marnatón III.
salutacions
J. María
És bé sabut que mai plou a gust de tots. Ja van dues edicions amb un sol de postal, una altra cosa és la coneguda tramuntana empordanesa. Però us diré una cosa, els aprox.3,8Km sortejant vent i marea no fan sinó endurir-nos un poquitín més any rere any, i ser conscients que primer ve la mare naturalesa i després la resta dels mortals. Per tant, el meu més sincera felicitació a l'organització i a tot el suport logístic de prendre la decisió correcta.
Suggeriments (propostes constructives): el sistema de sortida en grups del 1er any em sembla apropiat amb independència del part metereológico(massa gent en la sortida provoquen patadones, agarrones, certs enfonsaments...en fi evitar en la mesura del possible aquesta circumstància sobretot en zones de pas estret). Els MarnatonKids: tal com apuntava Dani evitar les possibles col·lisions per no utilitzar un cordó de boies, que tots els nens disposin de xip i que la megafonia no de lloc a dubtes sobre que o com grup-any pertany cada nen-nena.
Bravo pels gallecs¡¡¡
Salutacions a tots,
Xavi C.
Hola,
Em sumo a donar l'enhorabona a l'organització, per la seva capacitat de reacció, bon fer i fins a per la seva capacitat d'autocrítica.
Per distància,... va saber a poc, però crec que es va compensar per l'èpica dels trams a contra corrent. Molta gent destaca el primer llarg cap a la platja gran, però jo em quedo amb el gir dels Forellons en direcció al Ros, espectacular!!.
Protestar i criticar, com es llegeix en algunes entrades d'aquest Blog, és lícit i fins a positiu, la qual cosa no és presentable és no signar aquestes crítiques, i amagar-se en un absurd anonimat.
Jo nedés la Marnaton III!!
Hola de nou,
Que bona idea haver canviat la web de manera que sigui més dinàmica i inclogui el blog. Quan ens els propueso Santy, després de només una any de l'anterior web, Mirentxu i jo per poc ho matem:-)
Prenem nota dels comentaris. Per descomptat, no podrem acontentar a tothom doncs faríem "un collage", però us puc assegurar que l'organització tenim les coses ja molt clares de com va a ser la Marnaton a partir d'ara. No avanço gens que hem de reflexionar i agafar mes i diverses opinions.
Als gallecs, Mario i Bogna, un 10! per la seva convicció i lliurament. Vosaltres heu d'estar acostumats a nedar amb mes castanya.... Per cert que en breu penjarem informació de la II Travessia a la Corunya que apadrina el nostre amic Luis Moya (Marnaton ni organitza ni desorganitza:-) només difon aquesta travessia).
A Dani Serra li vull demanar disculpes públiques per una injusta foto en el SPORT provocada per una fallada el nostre en el protocol del lliurament de premis. El de la sortida també ho revisarem, però em dol més que la foto no es correspongués amb el podi real.
També em dol, i que ningú em ratlli de feminista, que no surti la foto de les noies en els mitjans.
Així que em comprometo aqui i ara, en nom de l'organització i especialment Mirentxu i jo, al fet que esmenarem aquest error. Cometrem uns altres, però aquest NO!
En el futur començarem per foto general nois (amb les seves respectives copes - pels tres), foto general noies i foto mixta, com la de l'any passat, per si els mitjans no li poden dedicar mes especio que publiquin aquesta foto resumeixen de dos podis. Així les autoritats ja es podran anar i nosostros ens quedem homenatjant a la resta i als nostres petits.
Bé, no contesto a tots que sinó m'estendria a l'excés.
Canviant de tema, no us perdeu les fotos areas de l'ACA (Agència Catalana de l'Aigua) que estan en caure, són espectaculars. Per cert, gràcies a l'ACA per posar l'avioneta i per la seva col·laboració en tot.
Miguel
Hola. Sóc un nen k participo en la marnaton kids i em gustaria comentar-vos k l'any k ve la marnaton kids anés una prova de mes distància.
Javi Miquel
Miguel, Mirentxu, Santy, Irene...a tot l'equip que organitza la Marnatón nostra més sincera felicitació des de Fundació Exit.
Nosaltres no som nedadors i per tant poc anem a aportar en el tema de les distàncies, la força del vent, etc. L'única cosa que podem dir és que amb prou feines 2 mesos abans de la carrera us vam venir amb una de les nostres "idees boges" demanant que féssiu un esforç extra (per si no anàveu poc embolicats)i us animéssiu a organitzar el Marnatón Solidari. El més normal és que ens haguéssiu dit que no, però la veritat és que us vau bolcar des del primer moment i tot han estat facilitats.
Nosaltres treballem amb xavals en risc d'exclusió i, de vegades, després de mesos (fins i tot anys!) apostant per ells per mil històries la cosa es torça. Llegint els comentaris dels nedadors no he pogut evitar fer el paral·lelisme. Tanta il·lusió, tant esforç i després alguna cosa tan incontrolable com la naturalesa obliga a canviar de plans. L'única cosa que us puc dir és que per les bones causes sempre val la pena seguir lluitant i la Marnatón ho és així que un pas enrere...ni per prendre impuls!! ¡Ànim que sou uns cracks!
Hola a tots els marnatonianos i acompanyants.
Felicitar a l'organització per la seva ilusion i ganes de fer bé les coses. Jo vaig veure personalment Miguel traient tanques i rocogiendo ampolles d'isostar i això és alguna cosa que habitulmente no solen fer els caps visibles d'esdeveniments com a est. Això, que tampoc és important de per si, solament m'ofereix una dada: que els organitzadors i altres voluntaris fan això amb la major ilusion del món i amb la conviccion de fer alguna cosa que fa manté les nostres vides mes "vives". Estic convençut que tots els bons consells que els estem donant seran escoltats i valorats i la Marnaton 2010 sera millor que les del 2009.
Alguns han corregut per obtenir un bon resultat a nivell competitiu, uns altres simplement per gaudir amb els sentits desperts per estar enmig d'un paratge immillorable per nedar en el mar (com és el meu cas) i uns altres per demostrar-se que despues de llargues sessions d'entrenament des del no-res han estat capaços de completar el recorregut. A tots ells enhorabona.
Marnaton ha començat molt bé. la filosofia és clara, els objectius tambien i l'organització amb ganes d'aprendre i millorar (com un repte mes). El futur és brillant. Ironman empezo de forma similar i ara és una marca/esdeveniment que desperta fortes emocions i que motiva a uns quants a llargues sessions d'entrenament a moltes persones a tot el món. L'energia existeix i simplement es tracta d'enfocar-la en la direccion correcta.
Jo repetire Marnaton l'any que ve.
Moltes gràcies de nou a voluntaris i a l'organizacion.
Ruben Bonet
Javi (Miquel),
La veritat és que esperava a bastants "bloggers", però no m'imaginava que el teu series un d'ells. Alguna cosa està passant. És evident que tens a tota la família implicada: avi, pares, tios/as... però m'ha arribat!
Discutirem amb l'organització (la teva tia és la mare de la criatura) com podem fer-ho per complir expectatives. Això si, no prometem allargar distàncies de moment, però ho estudiarem amb manyaga.
T'esperem en la M-Kids III!
Miguel
Solament volia comentar per si hi ha algun dubte sobre les condicions del sabado, que jo a la tarda
sali a navegar fora de la bahia amb windsurf (habia ja menys vent) i les ones que hi havia fos eren bastant grans, muchisimo mes grans que les de l'any passat ( equivalents a les del segon llarg d'aquest any) , per la qual cosa la decision de no nedar fora de la bahia amb el vendaval que feia al matí va ser encertadíssima.
Felicito a Miguel per prendre una decision gens fàcil i el bé que estava organitzat el pla D. La sortida ja has comentat la solucion, encara que s'entendio perfectament com s'anava a fer pel que tots els que van sortir xiulant un zero patatero.
Respecte als quals han entrenat a fons aquest any per la Marnaton 09i no viuen lluny, el Cap de Creus ahi està, solament cal anar un sabado bé prontito aquest setembre, amb bona previsió (windguru.com), ficar-se en l'aigua i culminar el repte amb els amics sense presses, i si no teneis kayac o barca de suport , doncs costeais ( > 7-8 km min), l'experiència és de les quals marquen.
una salutació , ens veiem en la Marnaton 2010
i la banda genial
Felicitar de nou a l'organització, especialment per prendre la correcta decisió de no nedar fora de la badia, però recordar que la marnaton és més que una competició, per la mayoria és un repte i nedar poc més de 3 km, la iguala a la mayoria de les travesias que es fan cada estiu. La marnatón ha de ser en qualsevol cas una prova dura, diferent a la mayoria de travesias.
Jo vaig acabar el passat any cansat, marejat, ple de marques del neopreno, però content d'haver realitzat una prova èpica.
Aquest any m'he quedat amb la sensació d'haver nedat una pachanga (molt bé organitzada, per cert).
MOLTES GRÀCIES MARNATON
- Moltes gràcies per la gran il·lusió que poseu en el vostre treball,
- Moltes gràcies pel vostre lliurament i dedicació,
- Moltes gràcies per la vostra professionalitat,
- Moltes gràcies per tan bona organització,
- Moltes gràcies pel Pla B, C i D, molt encertats per cert,
- Moltes gràcies per la vida que encara conservo,
- Moltes gràcies per vetllar de tots, els més de 400 nedadors i voluntaris,
- Moltes gràcies per haver pogut nedar, i encara que no, també,
- Moltes gràcies si en alguna futura edició ens demaneu que no nedem a causa del vent, ones, o pel que creuries convenient.
- En la primera Marnatón ens vau demostrar que a més d'organitzar una prova preciosa, ho feu bé. En aquesta segona edició ens heu demostrat alguna cosa que té un gran valor, que nedant amb Marnatón nedem en bones mans.
MOLTES GRÀCIES MARNATON
Alejandro Sampere
Els meves felicitacions a Marik i a Lerele.
A Marik per acabar-la (que ja és molt) i a Lerele per ficar-l'en aquest "embolao"... Vagi crack!
Petonets, B.
Home... 3.8 no són 6.5, però si no ho comentem gaire potser els de fora no s'assabentin i cua!!!
Merci per l'organització, sempre hi ha millores a fer i el proper any tenir el Pla B és una d'dobles eles.
Menció especial als col.laboradors, entre ells, als canoistes que van evitar que em perdès gaire i van animar el tram final de la proba!
Merci a la Lerele per l'embolicada, al Victor per l'acompanyament i suport moral i als Flamingo perquè sempre és deixen embolicar!!
Marik
Ah! i a la B. pels comentaris de support
Marik II
Hola,
¿Seria possible que publicaséis els resultats complets per categories? Ara mateix només apareixen els sis primers (o que en la classificació general aparegui un camp amb la categoria d'edat a la qual pertany cadascun).
Mario
¿i dels nens? Podríeu publicar la classificació general dels nens, per categories, que van tenir "piquis" molt divertits i així es motiven per la MARNATON III !!!!
Els faria molta gràcia veure's en la llista......
gràcies i salutacions,
Luis
En primer lloc felicitar a l'organització per permetre'ns nedar en aquestes condicions i l'esforç realitzat per no anul·lar la prova i crear un pla D del no-res amb tot l'esforç humà i tècnic que això comporta.
En segon lloc dir que m'ho he passat molt bé durant tota la travessia i molt content del resultat final. Això si agrairia que algun professional o l'organització em digui com ha estat la distància real recorreguda, perquè en funció del temps obtingut no creo haver nedat més de 3200 metres, comparant el temps i el dels meus temps en piscina. Això si el dissabte fué la meva primera carrera amb neopreno.
Salu2 i ens veiem l'any que ve.
Fede
Hola a tots, em dic Miquel Suñer i aquesta ha estat la meva primera Marnaton ja que l'any passat per aquestes datis estava creuant l'Estret de Gibraltar. El passat 19 de juliol vaig ser el cinquè nedador en tot el món en nedar de Menorca a Mallorca (40Km nonstop amb solitari, sense neoprè i sense tocar l’embarcació de suport). Vaig trigar 12h i 19m.
Conec perfectament la feina que representa organitzar una travessia de llarga distància per a un sol nedador, i és per això que no em puc ni imaginar ho complicat que ha de ser muntar un event com la Marnaton. A més a mes, calç dir que en la majoria de travessies d’estiu ningú mai te previst cap pla B, ni C, ni D, si hi ha algun imprevist, simplement és suspen la prova i ja aquesta!... per tant és d’admirar la capacitat de reacció i adaptació a la situació inesparada que va patir l’organització. Només tinc paraules d’agraïment per tot l’equip de personis que feu possible aquesta prova. No hem d’oblidar que la Marnaton dona l’oportunitat, a qualsevol nedador que ho desitgi, de tastar una modelitat de natació poc coneguda com és la llarga distància en aigües obertes a un preu raonable.
També us puc dir, donis de la meva experiència personal, que en travessies de llarga distancia consegrades a nivell mundial (l’Estret de Gibraltar, el Canal de la Mànega...) l'organització et recomana a restar, com mínim, una setmana al lloc de sortida per així escollir el millor dia de previsió meteorològica. No calç dir que això seriosa impossible amb una prova com la Marnaton i per tant això complica mes la seva organització..
Finalment, dir-vós que si com a nedadors, amants dels reptes i l’aventura voleu saber mes cuses sobre els meus propers projectes (Canal de la Mànega 2010), entrenaments i demés, visiteu la web www.nedarsenseparar.cat.
Estem en contacti.
Una abraçada a tots! Ens veiem a Banyoles...
Eoh,
Insistim a rebre feedback de tots els colors. Tant els que escriuen agraïments o poesia (com Alejandro) que ens emocionen com els quals tenen critiques constructives a fer o els que van viure la II edició com "una pachanga".
La setmana que ve l'organització ens reunirem per decidir les línies mestres de la III edició, que esperem surti rodona....
Ens mirem el de les classificacions. Imagino que es podran fer per categoria d'edat els adults. Una altra cosa mes complicada serà la dels nens.
A Miquel Suñer, dir-li que compti amb Marnaton per ajudar-li a difondre les seves gestes. Ens fem links respectius i sempre que vulguis ens envias una notícia que publiquem en el blog en la qual recordarem la teva web personal www.nedarsenseparar.cat
El del Canal de Menorca és espectacular, sembla menys mític que unes altres, però és una passada. Ara a per el Canal de la Manxa - el teu pots! Ja ens explicaràs detalls. Algun com Luis Moya o jo mateix ho contemplem com una possibilitat remota (i una miqueta boja, per cert). El nostre problema és que som "neopreno lovers" i, en teoria, no deixen creuar-ho amb neo.
A Dani Serra, si és que segueix connectat al fòrum encara, li volia fer una pregunta:
¿si estàs en el podi de la general, repeteixes després en el de la categoria per edats? Championchip diu que no, nosaltres no ho tenim clar.
Imaginem que acabes tercer de la general l'any que ve (no t'estic picant, és només un exemple:-), però com ets un "cuarentón" (com jo - "life starts at forty!"), quedes el primer de la Categoria 40 a 49..... ¿estàs en els dos podis o només en la general i alliberes la teva plaça en la Categoria d'edat?
Bé, em vaig a currar. Fins a la nit.
Miguel
Miquel,
En Dani ha d'estar a tants podis com premis guany. General, categoria, club... Un premi major no ha de tapar a un de menor.
Heu pensat mai en una travessa L'Escala-Roses ???.., o un Llançà-Cadaqués ???
Quim Clapera
Hola,
Estem d'acord amb Javi Miquel en el d'allargar la distància de la Marnatonkids, ja que asi s'assembla més a l'original i no és tanta estona sprintando.
David i Luis Rahola
Hola,
Evidentment a tots ens hagués agradat fer el recorregut original. Però en el Cap de Creus, només manen el vent i el març
Per tant, si alguíen té alguna queixa cap a l'organització, per haver pres la correcta decisió de canviar el recorregut, és simplement per desconeixement de la zona, les condicions climatològiques i el que això representen.
A més, tots hauríeu de saber, que les proves que se celebren en el mar estan molt supeditades a la climatologia (vés-la, pesca, natació, etc.) i per tant a possibles modificacions. Anem, és que això ho entén fins al meu nebot de cinc anys !
D'altra banda, i personalment, com apunta D.Serra, també he considerat més dura l'edició d'aquest any, que la de l'any passat.
I com a punt a millorar, el control de la sortida.
Una salutació a tots i ens veiem en Marnatón III !!!
Toni
Hola a tots/as,
Responent a la pregunta, Miguel, a la meva, quants més trofeus em dés, menys lloc tindré a casa per posar-los..., no és millor una cenita en algun restaurant, un cap de setmana en el Wllness Ra o similar? jajajaja!!!
De debò, doncs m'he trobat de tot, llocs que donen 2 trofeus o llocs que només el de la general. A veure, jo personalment crec que, com diu Quim, haurien de ser independents de l'edat, o sigui, que si guanyo la meva categoria i faig podium en la general, doncs haurien de ser 2 diferents... però bé, em conformo amb el que els organitzadors decideixin :).
Una abraçada!
Dani S.
Bones a tots,
Vaig tenir la sort, i la responsabilitat al mateix temps, de participar amb Miguel en la decisió de suspendre el recorregut original i decidir nedar només a la zona protegida de la badia.
La decisió de suspendre la prova original era inevitable, perquè amb un força 8 de vent, ona de vent talla i cabrona d'1 metre, amb una zona de roques on trencava el mar i era impossible sortir de l'aigua per les roques, hagués estat una temeritat ficar 450 persones en l'aigua en aquestes condicions. És segur que haurien hagut diversos participants que haguessin volgut retirar-se, i hagués estat un caos i molt perillós moure's amb les barques amb aquest vent i aquest mar entre els nedadors.
Respecte als plans alternatius, m'agradaria comentar-vos que vam estar 1 setmana sencera avaluant diferents alternatives al recorregut original, i de fet arribem a barrejar 4 possibilitats, amb distàncies aproximades que anaven des dels 3.600 m (la que nedem), fins a 6.000 m (la que ens hagués agradat fer).
Havent decidit no nedar dede cap de Creus, vam agafar una barca i vam anar a veure les 4 alternatives.
Van haver-hi 2 que vam haver de descartar per l'onatge, doncs havíem de passar una punta amb una rompent que hauria provocat que la meitat dels nedadors acabessin en les roques. No exagero, perquè la gent hauria volgut apurar per guanyar temps i l'ona tenia molt mala llet. Només dir-vos que en aquesta punta poques vegades hi ha una ona com aquesta i que era molt difícil de preveer.
Per tant només quedaven dues alternatives, la que vam fer i una altra que hauria afegit 800 m molt durs, però que hauria representat caminar 30 minuts més i sortir des d'un punt més desprotegit. De debò que ens hagués agradat sortir des d'allí perquè llavors tothom hi havia vist per què es va variar el recorregut.
M'agradaria que aquesta explicació us ajudés a veure que el pla alternatiu estava currado, però les condicions de mar i vent ens van obligar a escollir el menys "épico" de tots, però sí el més segur.
Respecte als Kids, estic totalment d'acord amb posar corcheras, així com arcs de meta (aquest any ja estaven previstos però no es van poder muntar pel vent que feia), tanques per separar una mica als pares, i si podem catifa amb xip, etc. Si hi ha algun Kid connectat, sobretot entreneu que l'any que ve serà millor!!!!!!!
Només afegir-vos que sobre la base de tot el que ens vau comentar després de la prova i tenint en compte les vostres opinions en el blog, INTENTAREM MILLORAR L'ANY QUE VE
Gràcies pels vostres comentaris!!!
Alejandro
Gracies per els explicacions Alejandro. Queda clar que vau sospesar totes els opcions i vau triar l'única viable.
Quim Clapera
Hola a tots,
primer de tot respondre a Fede referent a la distància: el meu garmin va marcar 3580m. Jo fuí dels privilegiats que va anar en caiac així que imagino que la meva trajectòria va ser el més recta possible pel que molt probablement alguns de vosaltres hicistéis una mica més.
Felicitar-vos a tots els que participastéis pel bon ambient que fa d'aquesta prova un referent del bon rotllo.
Però per descomptat felicitar a tot l'equip humà que fa possible que tot aquest motor funcioni. ´Voluntaris que sofreixen amb vosaltres en cada alè, en cada brazada i gaudeixen de cadascuna de les vostres victòries com si fossin també la seva recompensa.
Però sobretot fluixejo amb Miguel i Mirentxu perquè sé de primera mà l'afecte amb el qual acaronen aquesta prova i la fan créixer any rere any fent del seu somni el somni de tots.
En el tema de trofeus el normal és que es repeteixin tants podis com categorias es guanyin. El que no s'acumulen són els premis en metàl·lic (jajaja).
Felicitats a tots!!
feliços entrenos!!!
David
Per cert, en la polèmica del canvi de recorregut haig de dir com a nedador experimentat i professional del sector que molt pocs nedadors podrien haver conclòs la prova en el seu recorregut original i hauria estat una terrible temeritat jugar amb la seguretat d'un esdeveniment tan multitudinari. Encertadíssima elecció!!!!!
david
Eoh,
Havia obviat parlar de la DECISION fins ara. Com Alejandro (Miquel) ha explicat molt bé el costat tècnic, jo tocaré un costat més humà i cronològic, però abans m'aniré una mica per la branques.
Alejandro estava allí per diverses raons. La tercera raó pel seu perfil tècnic com a amant de molts esports a l'aire lliure (ski, windsurf, triathlon/ironman i un llarg etc). Donades aquestes característiques, s'havia encarregat durant els últims dies, mentre la resta estàvem embolicats amb altres temes, d'ultimar tots els plans alternatius. La segona perquè va estar amb mi en això des que en el 2001 em va acompanyar amb barca a nedar de Cap de Creus a Cadaqués. Aquell dia estàvem els dos solos. A l'any següent ja es va tirar al mar amb mi i Pedro Crespo (Jordi Jaumot en la barca). Després m'embolicaria per fer l'Estret en el 2006. La primera raó perquè és un dels meus millors amics. Ja se sap que en els moment difícils es necessita un bon amic al teu costat i Alejandro, amb el seu cap fred, és el millor conseller per a això. Pegar-te uns riures/cerveses ho pots fer amb molta gent, però quan arriba l'hora de la veritat necessites algú que saps pots confiar i no pren decisions a la lleugera.
No seria just per la meva banda deixar d'esmentar Eric Bos, gran amic, i a Xavi Hernandez, al que vaig conèixer en iniciar el projecte Marnaton, que també van estar presents i ens van ajudar a prendre la decisió. Eric és “el Bos” a Cadaqués para tot el que porti pedals. Ironman Top 100 a Hawaii 2 vegades (potser 3 en 1 mes – pren pressió!). Gran coneixedor de la “meteo” doncs porta el Parc Aquàtic Aqua Brava (col·laborador de Marnaton - molt recomanable, per cert). Xavi, és el responsable del preciós projecte de l'Escola d’en Mar de Cadaqués (també col·laborador de Marnaton) i un dels dos caps de caiacs al costat de Pau Calero de SK Caiac (lloguen caiacs en Port Lligat - nou i molt prometedor col·laborador de Marnaton).
En el següent comentari faig una crònica de com vaig viure jo aquests moments de la DECISION:
Miguel
Eoh 2,
Dissabte 5 de Setembre de 2009
00:15h Alejandro i jo ens acomiadem; li dic “ a les 6:30h et passo a recollir per la teva casa”
01:15h Mirentxu, Irene, Sofia i jo ens prenem un poliol-menta en el Bar Maritim i comentem els últims detalls
02:15h Acabem de preparar l'equip i a la piltra a donar-li voltes al tema
04:15h Creo dormir-me sobre aquesta hora
06:00h En peus, arriba l'hora!
06:15h Dutxa i barrita Mulle Bar al buche com a desdejuni (amb els nervis em veig incapaç de prendre una altra cosa)
06:23h Surto de Port Lligat i ja em trobo a Xavi Hernández allí preparant els caiacs
06:27h Arribo a Caials a recollir a Alejandro amb 3’ de marge (aquesta vegada no estic content per complir timings)
06:28h M'obre la porta Mirentxu amb només fregar els artells i diu que “Alejandro diu que no es pot fer en Cap de Creus”
06:29h Sortim Alejandro i jo en direcció a la punta S’Oliguera, Alejandro em reitera “no es pot fer, ¿tu què opines?
06:31h Jo segueixo sense contestar, tal és la meva lluita entre raó i cor
Miguel
Eoh 3,
06:32h Cridem a Eric al telèfon per saber la seva opinió
06:35h Punta S’Oliguera: molt fosc, no es veu gens però es nota un vent bestial
06:39h Ens crida Eric i decidim anar al mirador de damunt de’S Alqueria
06:46h Crido a Vero Tort que és l'encarregada del trenecito que surt a les 7:00h, li dic “que el tren no surti si no et crido”; ho entén
06:51h Recollim a Xavi en Port Lligat i ens embotim en el cotxe
06:53h Arribem al mirador de’S Alquería al mateix temps que Eric, segueix molt fosc, pinta malament; decidim tornar els quatre a la punta S’Oliguera
06:59h Arribem a la punta S’Oliguera, comença a clarejar
07:02h Discutim que passa si hem de treure a algun nedador durant els 150 metres abans d'arribar a la punta
07:03h Queda clar que és impossible reaccionar davant qualsevol problema (si anéssim 4 potser, amb 40 no, per 400 cal estar boig)
07:04h La decisió pren forma, és dura però està claríssima (en el moment que l'entens, et lleves un pes de damunt)
07:05h Decisió presa per consens de – tots GRÀCIES PER LA VOSTRA AJUDA ALEJANDRO, ERIC i XAVI!
07:07h Comunico decisió a Vero, que comunica als nedadors concentrats en el trenecito que l'organització donarà instruccions en breu
07:08h Crido Irene perquè enviï a algú (van Gabriela Comella i una amiga, creo) a tallar la carretera a Cap de Creus pels quals vénen de fora
07:11h Creo recordar que Alejandro crida a Joan Carriere, responsable d'embarcacions de voluntaris
07:15h Deixem a Xavi en Port Lligat i quedem en veure'ns en Sa Conca; si al final sortim des de Sa Sabolla, es poden desplaçar en només 5-10 min.
07:25h Creo arribar a la Platja Gran cap a aquesta hora; hi ha molta gent, veig cares de preocupació entre els integrants del Grup 1
07:26h Micro en mà, comunico la decisió presa i que tindran nova info tan aviat hàgim sortit al mar i comprovat els plans alternatius
07:27h L'ovació dels nedadors m'esglaia i no l'oblidaré mai
07:29h Em criden els GEAS de la Guàrdia Civil; venien per mar des d'Estartit i han hagut de fer marxa enrere pel temporal; vénen per terra
07:35h Sortim al mar en zodiac Joan Carriere, Alberto Anglada, Jose Seuma, Jordi Riera, Alejandro i jo adreça Sa Conca; Sa Conca ok
07:38h Anem a Sa Sabolla per veure si podem allargar el recorregut; NO OK, entra una ona bastant forta i el llarg fins al poble és gairebé 1 km mes de fort vent
07:48h Creuem la badia cap a’S Arenella; agafem una ratxa de 38 nusos davant de la illa d'Escurucuc i veiem l'ona cabrona que esmenta Alejandro; NO OK
07:50h Crido urgentment a Xavier Hernandez per assegurar-nos que no hi ha cap caiac venint per mar; uuff, afortunadament han decidit anar per terra
07:55h Comprovem tot el recorregut i acordem les boies que cal moure amb urgència
08:15h Tornem a la Platja Gran i comuniquem que sortirem de Sa Conca; expliquem el recorregut un parell de vegades, però no és fàcil pels de fora
08:20h Els nedadors es desplacen cap a Sa Conca
….. després vindran el posar-se el neopreno, el control de signatures, el briefing caiacs, les últimes indicacions i la NO-sortida ….
El que hagi arribat fins a aquí és un veritable Marnatoniano - vagi rotllo he pegat!
Miguel
Bon dia a tots
Efectivament quina butifarrada¡¡¡
No vaig dubtar en cap moment que la decisió presa habia estat molt consensuada i estudiada, Felicitats.
Només un petit comentari als ironv i anónims, si tant malament ho haveu trobat: l'any que veu QUEDEU-VÓS A CANET, jo la tornés a fer i estic convençut que la gaudiré tant o mes que aquest.
Aquestes critiquis ferotges a una gent que va fer aixó, crec que estan fora de lloc.
Ah una altra cosa, no teniu ni la més remota idea del que és EL CAP DE CREUS.
Una abraçada i fins l'any que vé.
Bona tarda,
En primer lloc m'agradaria felicitar a tota l'organització de la marnatón, als voluntaris i als amics de Cadaqués.
L'any passat no vaig poder nedar la prova (encara que si vaig estar en l'arribada veient els nedadors)però espero no perdre'm cap de les edicions futures.
La prova, el repartiment de premis, la festa posterior, etc., són una meravella.
En segon lloc volia assenyalar que LA DECISIÓ de variar el recorregut va ser tan encertada que no entenc com algú pot posar-la en dubte.
400 persones nedant amb tramuntana força 7-8 en mar obert hagués estat una temeritat.
En el Reglament de la prova, penjat en la web, queda bé clar que en cas de forta tramuntana l'organització pot proposar un recorregut alternatiu amb l'objecte de garantir la seguretat.
Per tant, tots els participants havíem de saber, abans d'inscriure'ns en la prova, que existia la posibiliadd que el recorregut sofrís modificacions.
Finalment un possible suggeriment per a futures edicions de la Marnatón: tenint en compte que els parts de tramuntana i mal temps poden arribar a saber-se amb 5-7 dies d'antelació, podria anunciar-se en la web que existeix aquesta mala previsió meteorològica, que possiblement haurà de modificar-se el recorregut i que el que no desitgi sofrir "aquest risc de variació del recorregut" pot anul·lar la seva inscripció en la Marnatón fins a 3 dies abans de la prova, recuperant un % de la seva inscripció.
Dani R.
Bones Miguel,
Llàstima que al final no poguessis venir ahir a nedar amb la grupeta d'amics amb els quals hem estat entrenant aquest estiu per fer el recorregut de la Marnaton, tot va ser molt molt bé.
Al final vam ser 16 amics-nedadors, 2 zodiacs i 4 caiacs. Molt bon ambient, esperit cicloturista sense competició i molt novençà que s'enfrontava a aquesta distància amb preocupació, algunes cares d'acolloni inicial, la majoria era gent local de Cadaqués, però també alguns estiuejants com Toni, Salva o jo, un francès de Po i algun company (vaig oblidar el nom) que va sortir de Barcelona a les 6.00 per plantar-se en la riba a les 8H. El dia assolellat, tramontana F3, aigua cristal·lina i bona tª.
Vam fer tres trams, cadascun al seu ritme i ens reagrupàvem en el lloc acordat.
Jugadora - Punta Guillola pagant : Aquest tram va ser espectacular, és molt molt bonic, molt mes que fer el tiratge recte, alguns trams veient el fons amb molt peix i trams que no es veia més allunyats de la costa. Aigua cristal·lina, plana i a resguard del vent. Vaig gaudir moltíssim, a ritme bo però sense pressió rajo a mà amb Toni "Phelps". Parada en Guillola amb reagrupament dels 16, barques i caiacs, amb unes bones latitas fresquitas d'icetea, fantas etc ( va faltar una cervecita i algunes patatitas, perquè estava preciós, per quedar-se a fer pícnic).
Segundo tramo Guillola - Pta. Soliguera, apuntant a l'edifici dels caials: Vent de cul , olitas com en el 2008, i prop de la costa corrent en contra per sota a causa de la garbinada del divendres que va fer que ens esforcéssim per arribar a la punta. Reagrupament.
Tram final fins a és Poal: Bon tram passant per sarenella i per a la meva sorpresa gent seguint i animant al personal. La veu va córrer i familiars i alguns amics es van apropar a animar. Arribada al Poal amb gent animant i aplaudint a cadascun que sortia de l'aigua. Va ser molt bonic per l'improvisat i bé que va sortir. Tothom molt content. Van sortir exactament 6500m.
Menjar en ca Rahola de germanor.
El teu esperit a calat fins i tot en la gent de Cadaqués , la Marnaton és espectacular , el recorregut malgrat conèixer-ho és increïble i crea addicció, per la qual cosa malgrat la mala sort d'aquest any espero que el que ve puguem gaudir de nou de la vostra il·lusió ( Miguel, Mirentxu. Paz, Alex i Irene).
Finalment donar les gràcies a les zodiacs, als kayaquistas, a laura per la beguda, a Rachel per organitzar-ho tot i a tots els companys de Cadaques pel fantàstico dia que ens van fer passar el diumenge.
El finde de l'11 tambien va haver-hi un grup de dos + barquero amb una zodiac donis de sant pere pescador que van pujar i hizieron el recorregut.
See you in Marnaton 2010
obs: El 25 d'octubre s'ha organitzat per la gent de Cadaqués una duatlon "senar competi" : Poal - Salqueria 3.5km nedant ( pa que vegis com a calat)
Btt salqueria - ruta 1 ( cdks-jonculs-molins(ja no estan)-cdks 35-40 km durillos) o ruta 2 ( ni flowers, més senzill)
Edu, Toni & Co,
M'alegro molt que ho hàgiu gaudit tant i això que, com locals o pseudo-locals, coneixeu perfectament la zona i el recorregut amb el que el factor sorpresa és menor….. però l'esperit Marnaton és precisament això: gaudir de nedar en el mar i si és en bona companyia i en un lloc naturalment dotat doncs millor!
En Marnaton ens alegrem que cada vegada hi hagi més gent en el mar nedant i, sobretot, gaudint. Això satisfés totes les nostres aspiracions inicia'ls i ens anima a seguir el projecte. I el bé és que Marnaton ho anem fent tots ja que de cada comentari, de cada sortida, s'aprenen un munt de coses.
Pel que fa a que el cap de setmana anterior, concretament el Dissabte 12 de Setembre, en el qual van venir uns companys de Sant Pere a nedar també dono fe d'això. Jo mateix estava prenent alguna cosa en el Bar Boia veient la concentració de caiacs i de sobte vaig veure que arribava un i, com estava sobre avís, vaig anar “a rebre'ls” i comentar una mica la jugada. De fet no eren dos nedant sinó quatre. S'havien quedat amb mico al no poder fer la Cap de Creus – Cadaqués com estava prevista i van decidir treure's l'espina 7 dies mes tarda. Van arribar els 4 amb temps, si recordo bé, entre les 2h 10 i 2h 25’. La cambra va arribar molt cansat, però molt content.
Bé, veiem que els dues fi de setmanes immediatament després de la Marnaton ha estat possible el recorregut original. No serà tan dolent els mesos de Setembre. La veritat és que el Dissabte 5 de Setembre va ser probablement un dels pocs dies de l'estiu en els quals no es podia fer el recorregut original. Coses de la destinació. Per qui sàpiga d'on es poden recollir estadístiques històriques del temps, li animo al fet que les comparteixi amb nosaltres. Edu, el teu a més de tenir el perfil de cronista, tens el perfil d'investigador ideal. Si agafes el guant i trobes la informació, ens fas un favor. Jo m'havia apuntat aquest tema com un dels pendents, però és que hi ha tants àrees amb treball pendent que no m'he pogut ficar encara. La idea és treure percentatges de dies amb vents forts en funció dels mesos.
Per cert, avui m'ha cridat Dani Serra que patrocina una sortida “de germanor” el Dissabte 10 d'Octubre a les 9:30h pel qual li vingui de gust de Calella a Llafranc nedant (1,5 km). Esperit no competitiu (ho ha dit ell – després a veure si es porta o si es confon i es vol treure l'espina de Roger Rabassa). No, de debò, diu que es tracta simplement de passar-ho bé i seguir amb l'esperit.
¿Més anècdotes?
Miguel
Mirin i Miguel, donar-vos la meva enhorabona i com no, reiterar que vau triar la unica opció possible(pla B), i al que li va saber per poc que hagués seguit nedant.
Sóc testimoni de la il·lusió, l'afecte i l'entusiasme amb què organizais aquest esdeveniment, que ja és un referent.
(Mirin,no ho entenc però últimament t'associo a una blacberry).
Als quals no es quedaronn a la festa, l'any que ve és obligatori, repetirà "Flamingo Galaxy"
Paz
Hola a la gent de Marnaton, jo voldria proposar a´l organització que, de cara a´l any vinent i veient el creixent interès que aquesta prova ha provocat en només dues edicions, que els participants del 2008 2009 tinguéssim prioritat a´l hora d'incriuren´s ò bé s´ens avisés via e-mail amb uns dies d´antelació.
Per la resta un 10 sobre 10.
Publicar un comentari en l'entrada